אבטחת אירועים הפכה להיות דרישה סטנדרטית למדי עבור אירועים קטנים כגדולים כאחד, אם בגלל האיום הביטחוני התמידי בו נמצאת מדינת ישראל ואם בגלל התחזקות גורמי הפשיעה אשר הפכו גם את ביטחון הפנים במדינה לדבר שלמרבה הצער איננו מובן מאליו. מעבר לכך, תפקידה של חברת אבטחת האירועים אינו מסתכם באבטחה חיצונית, אלא גם בשמירה על הסדר הציבורי, מניעה התפרעויות והגנה על גופם של החוגגים.

 

אבטחת אירועים גדולים ואירועי יוקרה

אבטחת אירועים המוניים דורשת התארגנות מיוחדת מצידה של חברת האבטחה אשר צריכה לחלק את שטח האירוע לנגזרות שונות ולהגדיר את האבטחה עבור כל איזור בנפרד. בנוסף לכך, לאירועים המוגדרים ככאלו בעלי סיכון גבוה כמו למשל מופעי מוזיקה , ייתכן ויהיה צורך להוסיף מעגל אבטחה נוסף בקרבת הבמה או נקודות אחרות בהן יש ריכוז רב של אנשים. לא פחות חשוב היא קביעת שיטת הזרימה של הקהל באירוע על מנת שלא ליצור לחץ וצפיפות שלא לצורך. על כל אלו ניתן לפקח באמצעות בניית חמ"ל או חדר אבטחה מרכזי.

כמו כן, קיימות תקנות וחוקים שונים הקובעים מהם הכללים לאבטחת אירועים המתפרסים על פני שטחים גדולים במיוחד, כולל תיאומים מול גופי החירום של מדינת ישראל : המשטרה, מכבי האש ומגן דוד אדום.

חברות אבטחה רבות נותנות גם שירותי ערך מוסף לאירועים מיוחדים כגון חתונות. למשל, אבטחת הרכב של החתן והכלה בסיום האירוע או שמירה על החניון ועל המכוניות הנמצאות בו בפני גנבים ופורצים.

 

אבטחת אירועי ספורט

בשנת 2008 הוסדרו מחדש אבטחת אירועי הספורט ועברו מידי המשטרה לידי חברות פרטיות . החוק קובע כי באירוע ספורט חייבים להימצא מספר בעלי תפקידים: מנהל האירוע, מנהל ביטחון, מנהל בטיחות וסדרנים. החוק מתיר לבעלי התפקידים לעכב אדם שמפריע לסדר הציבורי ואף להביא אותו בפני שוטר תוך כדי הפעלת כוח סביר אשר לא יגרום לו לחבלה.

כיום ישנם בארץ קורסים רבים המכשירים מנהלי אבטחה באירועי ספורט, כמו גם סדרנים. לכן, רצוי לוודא כי חברת האבטחה אליה פונים אכן מחזיקה בכל התעודות והאישורים הנדרשים.

Share Button

צור קשר